Billede: Barry Batchelor / PA Wire / Associated Press

LONDON - Anklagere sagde fredag, at der ikke vil ske yderligere handlinger mod britiske papirer og journalister over påstået telefon hacking, da den fireårige undersøgelse er afsluttet.

Rigsadvokaten Alison Saunders sagde i en erklæring, at der var "utilstrækkeligt bevis for at give et realistisk udsigten til en overbevisning" over virksomhedernes ansvar af Murdoch's News Group Avis for påstået telefon hacking.

Hun sagde 10 personer under undersøgelse hos Mirror Group - inklusive tidligere Daily Mirror redaktør Piers Morgan - vil ikke stå over for afgifter.

"I de seneste tre år har vi bragt 12 retsforfølgelser og sikret ni domfældelser for disse alvorlige lovovertrædelser. Disse beslutninger bringer CPS 'inddragelse i de aktuelle undersøgelser af telefonhacking til ophør," siger Saunders.

tidligere Verdens Nyheder redaktør Piers Morgan tweeted hans reaktion på meddelelsen.

Jeg har i dag været informeret af CPS om, at der ikke vil blive truffet yderligere foranstaltninger mod mig. mf

- Piers Morgan (@piersmorgan) 11. december 2015

Som jeg har sagt siden undersøgelsen begyndte for fire år siden, har jeg aldrig hacket en telefon, og jeg har heller ikke sagt nogen til at hakke en telefon. mf

- Piers Morgan (@piersmorgan) 11. december 2015

Tak til hele min familie og venner og hyggelige mennesker her, for al deres støtte.
Det var meget værdsat.

- Piers Morgan (@piersmorgan) 11. december 2015

Jeg kommer nu til at blive spektakulært fuld. Glædelig jul.

- Piers Morgan (@piersmorgan) 11. december 2015

Undersøgelser i telefon hacking, tabloid bestikkelse og andre forseelser blev udløst af 2011 åbenbaring at personale hos Murdoch s Verdens Nyheder havde aflyst på voicemails af berømtheder, politikere og forbrydelser.

Tusindvis af journalister og offentlige embedsmænd blev arresteret, selvom de fleste blev frigivet eller frikendt.

Den hacking åbenbaringer bringer slutningen af Verdens Nyheder efter Murdoch besluttede at trække stikket. Da den lukkede, var den stadig en af de mest læste aviser i Storbritannien, der solgte 2,6 millioner eksemplarer om ugen. Dens sidste udgave, offentliggjort den 10. juli 2011, viste en meddelelse, der læser: "Verdens største avis, 1843-2011."

Redaktørens Valg Jun 19 2019